1 Kasım 2018 Perşembe

Köprülü Kanyon Milli Parkı Görülmesi Gereken Yerleri

Evime de yakın olması sebebiyle  çok gezdiğim her yerini keşfettiğim  bu yerde o kadar güzel yerler var ki  bu da buraya olan ilgiyi arttırıyor fakat buraya gelen çoğu kişi bir kaç yerini görüp tamamen gezemeden  gidiyor oysa ki bir günde gezilemeyecek kadar önemli yapıya sahip.
Her karesinde ayrı güzellik var size bu yerleri fotoğraflarımla anlatacağım..

Öncelikle nasıl ulaşım sağlanır anlatalım;

D400 karayolu üzerinden Manavgat'ın 26 km batısında Serik'in 10 km doğusunda ki Beşkonak Köprülü Kanyon tabelasından kuzeye doğru çıkıyoruz 2 km sonra Beşkonak Köprülü Kanyon yolundan sola dönüyoruz 30 km düz devam ve yol sapamağına geleceksiniz buradan sağa giderseniz Beşkonak, sola köprüden geçerseniz Karabük,  her ikisini de tercih edebilirsiniz..
 7 ila 8km her iki yoldan da köprüye ulaşılabilinir.

1.BÜYÜK TARİHİ KÖPRÜ (KÖPRÜLÜ KANYON)
Anlayacağınız üzere köprülü kanyon adını buradan almış.

Fotoğrafta göreceğiniz üzere fotoğraf çılgınlığı yaşamalık bir yer
bu köprü şu uzunlukta şu yükseklikte demek isterdim ama zaten köprünün hemen yanına yazıyor bunu fotoğraflayıp sizinle paylaşmak daha mantıklı geldi oraya gidince okumuş burada gelmiş bize yazıyor bide demeyin :)
Onca suyun hemen yukarıdan kanyonun duvarlarından aktığını göreceksiniz, işte buranın mükemmelliği de bu huzur veren bir şırıltı.
Su buz gibi gerçekten eğer yaz aylarında gidip de yüzmeden gelmeyin.
 Yukarıya çıkmak isteyenler olacaktır bunun iki alternatifi var birisi yan taraftan giden birazda tehlikeli gözüken yol, biri ise aşağıdan bot ile gitmek ben her ikisini de denemenizi öneririm aşağıdan bir başka yukarıdan bir başka. Peki botu nerden bulacağız der gidisiniz o sizi bulacak merak etmeyin yazda olsa kışta olsa her mevsimde bu işi yapanlar sizi bulacak,
Size tavsiyem sıkı pazarlık yapın :)

2.BÜĞRÜM KÖPRÜ VE PİKNİK YERLERİ
Köprülü Kanyona sadece 1  km kadar uzaklıkta ve piknikçilerin ve raftingcilerin uğrak yeri çok kalabalık olur genelde yaz aylarında hemen aşağısı piknik alanı olarak kullanılıyor buradaki su daha bir soğuktur aman dikkat.  kamp yapmak içinde ideal yer ama kalabalık olabiliyor gidip görmenizi tavsiye ederim.

3.KANYONU İÇİ VE SUYUN ÇIKTIĞI YER
Burasıda çok yakın hemen az önceki köprüden geri gidin ve sola yukarıya doğru gidin 500 metre sonra bu manzaradasınız .
Kanyonsan çıkan suyu da buradan görebilirsiniz peki az ilerideki kanyona inmek isteyen olacak ve mümkün görünmüyor gibi ama çok az kişinin bildiği yoldan  bu mümkün eğer yaz mevsimindeyseniz şanslısınız çünkü oraya gitmek sizi biraz ıslatacak.

Sıcaksu kanyonundan geçilir.

4.SICAK SU VE KANYON

Buraya ise bir önceki manzaradan 500 metre sonra 'GAZİ' yazan tabeladan sola dönün ilerdeki küçük köprüden sola baktığınızda burayı göreceksiniz.  Bu suyun sıcak olmasının nedenide  yukardaki dereden gelirken ısınması yani ahım şahım bir nedeni yok  ve o kadarda sıcak değil, bu yöredeki her suyun derecesi düşük olduğunu görünce buraya  gerçekten neden sıcak dediklerini anlayacaksınız ama asıl manzaramız burayı geçince ıslandığınıza değer.
Küçük kanyonun arasından şu manzaraya ulaşabilirsiniz .

5.TAZI KANYONU (BİLGELİK VADİSİ)

Tazı kanyonu buranın en güzel tarafı diyebilirim,  daha yakınlarda ünlü oldu herkesin uğrak noktası ve her mevsim gidilebilir  yolu da artık asfalt daha rahat sadece biraz dikkatli olun derim dar bir yolu var.
'Bilgelik Vadisi' diye de bilinmekte olan olağanüstü güzelliklere sahip bir yer . buraya gitmek ne kadar zahmetli olsa da görülmeye değer.

Gelelim nasıl ulaşım sağlayacağımıza;

D400 karayolu üzerinden Manavgat'ın 26 km batısında, Serik'in  10 km  doğusunda olan Taşağıl kavşağından Taşağıl'a giriyoruz, 3 km sonra 'Köprülü Kanyon tabelasından sola dönüyoruz bu yolu 30 km takip ediyoruz ve yol ikiye ayrılıyor sağdan devam ederseniz Beşkonaktasınız  7  km devam ediyoruz yine bir yol  ikiye ayrılıyor 'Altınkaya Köprülü Kanyon' tabelasının aksine sağdan yukarı devam ediyoruz. 1 km sonra 'Gaziler' yazan tabeladan sola dönüyoruz küçük köprüyü geçtikten sonra  bu yolu 10  km kadar devam edin (yol artık asfalt) yol ikiye ayrılıyor yamuk. silinmiş şekilde bir tabelada 'TAZI' yazıyor soldan devam edin 3 km sonra bir çeşme göreceksiniz buradan yol soldan aşağıya iniyor ve yol epey bozuk yüksek bir aracınız yoksa inin ve yürüyün yaklaşık 1 km sonra iki tane okul sırası görürseniz doğru yerdesiniz az ileride ormanların içerisine dalın ve bu manzaraya çıkın.

Hemen hemen her yeri anlattım size genelde günübirlik pikniğe yada raftinge gelenler oluyor rafting yapmak isterseniz instagram hesabımdan bana ulaşabilirsiniz yardımcı olmaya çalışırım.

Lezzetli bir balık yemek isterseniz Burmağan köyüne çıkmanızı öneririm.
Beşkonak tarafından ulaşım sağlanır. Aşağıdaki sapamaktan sağa dönüp doğruca tabelaları takip ederek gidebilirsiniz yaklaşık 12 13 km  yolu asfaltlandı  pişman olmassınız Beşkonakta ki bütün balıkları  yetiştirip satan yer orada gerisini siz düşünün .
tabi her iki tarafta da restoranların neredeyse hepsinde yemek yiyebilirsiniz.

Anlatacaklarım bu kadar bu benim ilk yazım ve cok vakit geçirdiğim bir yeri yazdım her gezdiğim yeri bütün ulaşım bigileri ve fotograflarımla yszmaya devam edeceğim takipte kalın.. :)